Dodaj produkty podając symbole
Powtórzenie wielokrotnie symbolu, doda ten towar tyle razy ile razy symbol występuje.
Sportowe części do układów hamulcowych
(ilość produktów: 172)Układ hamulcowy to jedna z najważniejszych części każdego pojazdu, która ma ogromny wpływ zarówno na bezpieczeństwo kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Bez prawidłowo działającego układu hamulcowego kierowca nie jest w stanie skutecznie zatrzymać pojazd, co może prowadzić do groźnych sytuacji na drodze. Jak działa układ hamulcowy oraz co wchodzi w jego skład? Układ hamulcowy składa się z wielu elementów, a jednym z kluczowych komponentów są zaciski hamulcowe. Do czego służą zaciski hamulcowe oraz od czego zależy rozkład siły hamowania samochodu? Głównym zadaniem tego elementu jest przede wszystkim utrzymanie klocków hamulcowych w odpowiedniej pozycji. Produkowana w nich energia jest kluczowa w momencie dopchnięcia klocków do tarczy, co finalnie przekłada się na wytworzenie siły tarcia, która w konsekwencji umożliwia zatrzymanie się pojazdu. Warto wspomnieć, że zaciski hamulcowe odgrywają istotną rolę w kontroli i rozkładzie siły hamowania w samochodzie. Regularna konserwacja i sprawdzanie układu hamulcowego są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa na drodze. Szukasz sprawdzonych części układu hamulcowego do swojego samochodu? Sprawdź ofertę Sebon!
Elementy podstawowego układu hamulcowego - jak zbudowany jest układ hamulcowy samochodu?
Układ hamulcowy to złożony system, który ma na celu zapewnienie kierowcy skuteczne hamowanie pojazdu. Składa się on z kilku kluczowych elementów, w którego skład wchodzą: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, pompy, przewód ciśnieniowy i elastyczny, zaciski hamulcowe, hamulec ręczny, adaptery zacisków hamulców oraz pedał hamulca. Wiesz już jak jest zbudowany układ hamulcowy Twojego pojazdu? Pora dowiedzieć się jak odpowiednio o niego dbać! Pamiętaj, że każdy z tych komponentów wymaga regularnej konserwacji i kontroli, aby zapewnić skuteczność hamowania i bezpieczeństwo na drodze. Dlatego ważne jest, aby systematycznie sprawdzać stan układu hamulcowego i wymieniać zużyte elementy, zapewniając sobie i innym użytkownikom drogi pewność, że pojazd zatrzyma się bezpiecznie w razie potrzeby.
Mechaniczny układ hamulcowy - pielęgnacja, czyli jak dbać o układ hamulcowy?
Regularna pielęgnacja układu hamulcowego jest kluczowa dla zapewnienia maksymalnej wydajności i bezpieczeństwa podczas jazdy. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak prawidłowo zadbać o układ hamulcowy w swoim samochodzie? Oto kilka najistotniejszych kroków w jego pielęgnacji, które powinieneś znać. Regularna kontrola to podstawa! Systematycznie sprawdzaj stan układu hamulcowego w swoim samochodzie, w tym klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych, przewodów, płynu hamulcowego i zacisków hamulcowych. Jeśli zauważysz widoczne znaki zużycia lub uszkodzeń natychmiast podejmij odpowiednie działania. Pamiętaj! Zużyte klocki hamulcowe lub tarcze mogą prowadzić do wydłużonej drogi hamowania, a co za tym idzie obniżonej skuteczności hamowania, w konsekwencji może prowadzić to do wystąpienia poważnego ryzyka zarówno dla Ciebie jak i innych uczestników ruchu drogowego. Pamiętaj o regularnej wymianie klocków hamulcowych, które zużywają się w miarę eksploatacji. Dodatkowo istotny będzie również okresowy test stanu napięcia linki w hamulcu zasadniczym (ręcznym). Szczególnie zimą pamiętaj o smarowaniu, aby zapobiec jej zamarznięciu. A co zatem w przypadku kiedy uszkodzeniu ulegnie pompa hamulcowa? Jednym z najczęściej występujących objawów takiej usterki jest wydłużona droga hamowania spowodowany zbyt niskim ciśnieniem oraz zapadnięcie się hamulca. Oznacza to, że pedał staje się miękki i trudniejszy do naciśnięcia. Może być spowodowane wyciekiem płynu hamulcowego lub problemami z uszczelkami w pompie.
Najczęstsze usterki układu hamulcowego
Zapaliła Ci się kontrolka układu hamulcowego i nie wiesz co robić? Zatrzymaj się, najprawdopodobniej doszło do usterki w układzie hamulcowym Twojego samochodu. Jakie awarie występują najczęściej? Po pierwsze zużycie klocków hamulcowych. Zwykle wymagają one wymiany po przejechaniu około 40 000 km, jednak przy dynamicznej jeździe oraz w przypadku częstej jazdy po mieście ich żywotność może ulec skróceniu nawet o połowę. Po drugie uszkodzone przewody hamulcowe. To jedna z częstszych usterek układu hamulcowego, którą można szybko zweryfikować poprzez pojawienie się zjawiska przeciekającego układu. Taka sytuacja najczęściej powstaje wskutek braku zachowania odpowiedniego ciśnienia płynu w układzie. Po trzecie awaria pompy ABS. Kiedy? W momencie zapalającej się lampki ABS na desce rozdzielczej, nieodpowiedniego działania ABS czy prędkościomierza. Kolejną równie częstą usterką tego układu są zużyte tarcze hamulcowe. Z reguły tarcze powinny zostać poddane wymianie od 60 000 przejechanych kilometrów, natomiast bywają również przypadki, w których takie tarcze wymagają wymiany już po dystansie 40 000 km. Wszystko zależy od stylu jazdy. Co ciekawe jeśli mamy do czynienia z jazdą wyczynową, tarcze hamulcowe mogą ulec zużyciu już po kilku przejazdach na torze. Następną awarią układu mogą być zacinające się zaciski hamulcowe. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego problemu jest zardzewiały tłok, który z kolei uszkodzony jest poprzez nieszczelność jego osłony. Następnie warto wspomnieć o płynie hamulcowym. Standardowo uznaje się, że jego wymianę należy wykonać średnio co 2 lata. Objawami zużytego płynu może być między innymi miękki pedał hamulca. Ostatnią z najpopularniejszych usterek jest urwana lub poluzowana linka hamulca ręcznego. W takiej sytuacji niemożliwe, więc będzie zaciągnięcie dźwigni hamulca ręcznego, a co za tym idzie zabezpieczenie samochodu na postoju.
Tuning układu hamulcowego - jak dobrać odpowiednie komponenty układu hamulcowego
Zwykłe systemy hamulcowe są projektowane tak, by sprostać oczekiwania przeciętnego kierowcy podczas klasycznej jazdy. Jeśli jednak preferujesz mocno dynamiczne przyspieszanie konieczne będzie ulepszenie układu hamulcowego. Co zrobić? Z pomocą przychodzi tuning hamulców! Od czego zacząć? Zdecydowanie jedną z pierwszych czynności jakie powinieneś wykonać jest wymiana klocków na sportowe. Sportowe klocki hamulcowe to specjalnie zaprojektowane komponenty układu hamulcowego z myślą o znacznej poprawie wydajności hamowania i lepszym zachowaniu samochodu w trudnych i wymagających warunkach podczas dynamicznej jazdy. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i zaawansowanej technologi sportowe klocki hamulcowe odznaczają się przede wszystkim zwiększoną trwałością oraz wytrzymałością na ekstremalnie wysokie temperatury, utrzymując przy jak najwyższą skuteczność hamowania. Jak dobrać klocki hamulcowe? Dobór odpowiedniego modelu klocków zależy nie tylko od wagi samochodu, ale przede wszystkim od stylu jazdy. Jeśli zależy nam na zwiększonej sile hamowania, precyzyjniejszym wyczuciu pedała oraz zwiększonej odporności na ciepło zdecydowanie najlepszym wyborem będą klocki sportowe. Z kolei w przypadku tuningu tarcz najprostszym zabiegiem będzie wymiana na tarcze wykonaną z lepszego materiału lub bazującej na zaawansowanej technologii zwiększającej jej skuteczność. Jeśli zdecydujemy się takie modyfikacje warto pamiętać również o zmianie zacisków. Te wykonane z lekkiego aluminium umożliwiają stosowanie większej liczby tłoczków, co w konsekwencji przyczynia się do równomiernego rozłożenia siły nacisku. W efekcie zmniejszona masa czyli poprawa osiągów i skrócenie drogi hamowania.