Downpipe zamiast katalizatora – czy warto usuwać restrykcje?

Dlaczego wymienia się katalizator na rurę?

Montaż elementu downpipe zamiast katalizatora to jedna z pierwszych modyfikacji mechanicznych w autach turbodoładowanych. Fabryczny katalizator działa jak gęste sito – skutecznie oczyszcza spaliny, ale drastycznie hamuje ich przepływ, tworząc ciśnienie zwrotne, które "dusi" turbosprężarkę.

Zalety usunięcia katalizatora (Decat):

  • Maksymalna przepustowość układu wydechowego.
  • Najniższa temperatura pracy turbosprężarki.
  • Najniższy koszt zakupu (rura jest tańsza niż rura z wkładem katalitycznym).
  • Agresywny, metaliczny dźwięk silnika.

Wady rozwiązania

Warto pamiętać, że zastąpienie katalizatora rurą przelotową wiąże się z nieprzyjemnym zapachem spalin i brakiem homologacji drogowej. Jest to rozwiązanie dedykowane do aut wyczynowych i projektów typu track-day. Jeśli szukasz kompromisu, sprawdź nasze downpipe'y o wysokim przepływie w sklepie Sebon.

Prawdziwe opinie klientów
4.9 / 5.0 113 opinii
pixelpixel