Dodaj produkty podając symbole
Powtórzenie wielokrotnie symbolu, doda ten towar tyle razy ile razy symbol występuje.
Jak działa technologia Eventuri ?
„Co takiego wyróżnia doloty Eventuri?”
Odpowiedź na to pytanie składa się z dwóch głównych elementów:
- Opatentowany design obudowy filtra Eventuri
- Nasze dedykowane filtry
- Nasze nastawienie na stworzenie „Kompletnego Rozwiązania”
Sprawdź produkty Eventuri dostępne w naszej ofercie.
Opatentowana Obudowa Filtra Eventuri
Już na pierwszy rzut oka dolot Eventuri wygląda zupełnie inaczej niż wiele innych dolotów dostępnych na rynku. W przeciwieństwie do większości dolotów, które używają tej samej konfiguracji filtra stożkowego/rury wejściowej/ekranu cieplnego, projekt Eventuri jest fundamentalnie inny i został opatentowany.
Systemy dolotowe pozostałych producentów
Większość dolotów aftermarket używa filtra stożkowego, który jest połączony z rurką wejściową z jakimś rodzajem ekranu cieplnego. W tej konfiguracji przepływ powietrza musi pokonać drogę od dużej średnicy u podstawy filtra do mniejszej średnicy rury wejściowej na stosunkowo krótkim odcinku. Zazwyczaj na podstawie filtra znajduje się stożek prędkości, który pomaga w przejściu, jednak jest on zazwyczaj mały. Nagła zmiana geometrii jest szkodliwa dla przepływu. Wynikiem jest utrata reakcji na gaz i zwykle ograniczone zyski wydajności w porównaniu z systemem dolotowym OEM. Poniższy diagram pokazuje typowy dolot aftermarket z wykorzystaniem filtra stożkowego przymocowanego do rury dolotowej silnika. Filtr używa standardowego stożka prędkości, który został zaznaczony na żółto.
Dolot Eventuri
Eventuri to nowy typ projektu dolotu, który został opatentowany. Używamy filtra stożkowego, ale tutaj jest on odwrócony i oddzielony od rury wejściowej. Usunięcie bezpośredniego połączenia między filtrem a rurką wejściową oznacza, że filtr już nie dyktuje kształtu przepływu powietrza. Teraz robi to obudowa z włókna węglowego, która jest zaprojektowana tak, aby płynnie kierować powietrze do rurki wejściowej bez nagłej zmiany geometrii. Oznacza to, że zachowujemy laminarne warunki przepływu powietrza przez cały dolot, co jest znacznie bardziej wydajne. Ponadto, kształt stożka obudowy wywołuje efekt Venturiego, gdzie płynne zmniejszenie przekroju poprzecznego wzdłuż długości obudowy powoduje przyspieszenie przepływu powietrza. W zasadzie cała obudowa działa jak duży stożek prędkości. Na drodze oznacza to większą moc z płynniejszym dostarczaniem oraz lepszą reakcję na gaz, ponieważ przepływ powietrza nie jest hamowany przez nagłe zmiany geometrii i zatem bardziej prawdopodobne jest, że pozostanie laminarny. Poniższy diagram pokazuje system dolotu Eventuri z odwróconym filtrem zamontowanym wewnątrz obudowy Eventuri. Obszar dużego stożka prędkości został zaznaczony na żółto.
Filtr Indywidualny Eventuri
Projekt Filtra na Zamówienie
Jesteśmy dumni z zaprezentowania filtrów stożkowych Eventuri na zamówienie na rok 2018. Ten filtr to specjalnie zaprojektowany model, który został opracowany, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza przez nasze obudowy Eventuri, gdzie filtr jest zamontowany odwrotnie. Jest to bezpośrednia wymiana dla wszystkich naszych dolotów, które wykorzystują obudowy węglowe Eventuri i będzie montowany we wszystkich nowych dolotach od 2018 roku.
Filtracja i Konstrukcja
W przeciwieństwie do wielu innych firm produkujących doloty, które używają standardowych filtrów, przeprowadziliśmy obszerne badania i zainwestowaliśmy znaczne środki w nasz własny unikalny projekt filtra, aby był zoptymalizowany do naszej opatentowanej odwrotnej konfiguracji montażu. Środek filtracyjny jest wykonany z siatki niemającej struktury, poddanej testom ISO 5011, co odpowiada tym samym standardom filtracji co filtry OEM. Siatka jest dwuwarstwowa i sucha, co oznacza, że nie uszkodzi czujników MAF olejem. Nasze filtry posiadają 2 kierujące przepływem stożki, które zostały starannie wymodelowane w celu kierowania przepływem powietrza w następujący sposób:
- Wewnętrzny Stożek – zaprojektowany w celu kierowania przychodzącego przepływu powietrza przez filtr i tworzenia równomiernego profilu prędkości wzdłuż długości materiału filtracyjnego. Ten stożek efektywnie pomaga rozprzestrzeniać przepływ powietrza przez filtr bez turbulencji.
- Zewnętrzny Stożek – wykonany techniką obróbki CNC, o bardzo unikalnym profilu, który został dokładnie zoptymalizowany, aby pomóc w przyciągnięciu przepływu powietrza ku centrum i płynnej zmianie kierunku w rurach dalszego przepływu. Ten stożek tworzy kontrolowany obszar turbulencji wokół końcówki, co zwiększa prędkość zbieżności powietrza, aby rury łączące miały wyższy profil prędkości przepływu powietrza prowadzący do silnika.
Przepływ powietrza
Wynikowy przepływ przez filtr oraz gładkość na wyjściu dolotu do rury łączącej jest płynny, z wysokim profilem prędkości. W praktyce oznacza to, że silnik jest w stanie efektywnie pobierać powietrze, a kierowca zauważy ostrzejszą odpowiedź przepustnicy, a także poprawę mocy i momentu obrotowego. Tam, gdzie silnik posiada turbosprężarkę(-i), będzie ona w stanie osiągnąć maksymalne ciśnienie wcześniej, ponieważ będzie pracować przy mniejszym oporze. Testy wykazały, że nasze systemy zmniejszają cykl pracy zaworu odpływowego o znaczący procent w porównaniu do systemu OEM.
Poniższe diagramy to symulacje CFD pokazujące strumienie prędkości przez nasz system - z nowym filtrem i oryginalnym filtrem.
Uzyskane usprawnienia
Podczas testów na hamowni, przeprowadzonych na zestawach dolotowych Eventuri bezpośrednio porównywanych z oryginalnymi filtrami a zmodernizowanymi filtrami, stwierdziliśmy dodatkowy wzrost mocy i momentu obrotowego. To potwierdza nasze teoretyczne modelowanie i dowodzi, że zmodernizowane filtry rzeczywiście mają znaczący wpływ na przepływ powietrza przez dolot. Zyski mocy ponad oryginalnymi filtrami różnią się w zależności od pojazdu, ale oto niektóre z wyników, jakie dotychczas zmierzyliśmy. Należy zauważyć - te wykresy pokazują dolot Eventuri z oryginalnym filtrem w porównaniu do zmodernizowanych filtrów. Nie jest to porównanie do standardowych skrzyń powietrza - co teraz da jeszcze większy zysk!
Estetyka
Oprócz technicznych udoskonaleń, zmodernizowane filtry przypominają silniki samolotów - co daje dynamiczny ogólny efekt estetyczny po zainstalowaniu ich w obudowach z włókna węglowego. Patrząc od tyłu - w głąb obudowy z włókna węglowego - laserowo wygrawerowany zewnętrzny kaptur jest wyraźnie widoczny otoczony siatką filtra. To widok, który budzi podziw.
Lista zastosowań
Zmodernizowane filtry będą stosowane we wszystkich odpowiednich dolotach Eventuri od lutego 2018 roku. Są one również dostępne jako bezpośrednie zamienniki dla istniejących dolotów Eventuri, które używają oryginalnego podwójnego filtra stożkowego zamontowanego odwrotnie w obudowach Venturi. Nowe filtry są dostępne dla WSZYSTKICH dolotów Eventuri Z WYJĄTKIEM następujących modeli:
- BMW E92/E90 M3
- Audi C7 RS6/RS7
- Honda Type R FK8
Kompletne Rozwiązanie
Ostatnim elementem naszego projektu, równie ważnym, jest nasze nastawienie na stworzenie kompletnego rozwiązania. Poświęcamy wiele wysiłku projektowaniu zapewnienia, że obudowy filtrów są dostarczane z powietrzem otoczenia w najbardziej wydajny sposób. Pozwolenie filtrom na pobieranie ciepłego powietrza z komory silnika przeczy celowi i w wielu przypadkach jest przyczyną rzeczywistej utraty mocy w porównaniu z systemem fabrycznym, gdy komora silnika jest nagrzana. Same ekrany cieplne to za mało – musi istnieć także metoda kierowania zimnego powietrza do dolotu. To tutaj widzieliśmy, że niektóre firmy używają „lejka”, ale po bliższym przyjrzeniu się są one zazwyczaj bardzo płaskie i prawie prostopadłe do nadchodzącego powietrza. Nie jest to idealne rozwiązanie
Na Drodze
Dzięki płynnej ścieżce dolotowej do przewodu MAF/wnętrza silnika i zapewnieniu skutecznego dostępu zimnego powietrza do filtrów, wzrost wydajności przekłada się na ulepszony komfort jazdy:
Odpowiedź przepustnicy jest ostrzejsza, ponieważ prędkości powietrza w ścieżce dolotowej są utrzymywane dzięki efektowi Venturiego. Moment obrotowy na niskich/średnich zakresach obrotów jest zwiększony, co poprawia ogólną prowadzimiość. Samochód wydaje się bardziej agresywny i chętny do jazdy. Moc na wysokich obrotach jest zwiększona, ponieważ silnik ma możliwość pobierania zimnego powietrza z mniejszym oporem.
Połącz wzrost wydajności z bardziej wyraźnym i melodyjnym dźwiękiem ssania i ogólny komfort jazdy staje się o wiele bardziej zaangażowany i przyjemny.